Learner identity and learner beliefs in EFL writing, czyli pisanie w języku angielskim a nowe możliwości
Czy pisząc w języku angielskim jesteśmy innymi osobami niż pisząc w języku polskim? Badania pokazują, że tak, choć oczywiście wszystko zależy od naszych umiejętności posługiwania się danym językiem obcym. Im wyższy poziom znajomości języka obcego, tym więcej możliwości mamy. Zdaniem zaawansowanych użytkowników języka angielskiego jako obcego, pisanie w tym języku oferuje im możliwości, których nigdy nie mieli pisząc w języku ojczystym. Język angielski działa jak tarcza ochronna, która chroni nas w momencie, kiedy popełnimy błąd ale również kiedy wyrażamy emocje. Pozwala on nam też uciec przed negatywnymi doświadczeniami szkolnymi. Najważniejsza jednak zdaje się być możliwość stworzenia siebie od nowa w języku obcym, odcięcia się od tego, co tak dobrze nam znane a nie zawsze odbierane przez nas pozytywnie. Świadomość tych możliwości może pomóc nam zmienić nasze nastawienie do pisania w języku obcym, szczególnie w przypadku tych z nas, którzy nie darzyli sympatią pisania w ogóle a w języku polskim w szczególności.
Aby dowiedzieć się więcej o możliwościach, jakie otwiera przed nami pisanie w języku angielskim jako obcym, sprawdź moją książkę:
https://doi.org/10.1007/978-3-319-69560-0
The darker part of night, czyli interaktywny kryminał
Czy pisać można w grupie? Czy można stworzyć fabułę pracując tylko zdalnie? Okazuje się, że można i to jeszcze jak! Razem z moimi studentami w ramach spotkań koła Creative writing w szczycie pandemii stworzyliśmy interaktywny kryminał pt. The darker part of night. Jeżeli chcesz się przekonać jak wygląda efekt naszej pracy a przy okazji rozwiązać zagadkę morderstwa, kliknij poniżej:
Journeys in Narrative, czyli tomik opowiadań studenckich
Jak zmieniłoby się nastawienie studentów do pisania, gdyby wiedzieli, że ich najlepsze teksty ukażą się drukiem? Bo przecież studenckie prace nie muszą trafiać na dno przysłowiowej nauczycielskiej szuflady (lub do dobrze ukrytego pliku w nauczycielskim komputerze). Radość i duma rozpiera tych, których teksty zostały opublikowane i udostępnione szerszej publiczności. A młodsi studenci wiedząc, że i oni mają szansę, aby i ich tekst znalazł się w tomiku opowiadań z zupełnie inną energią zabierają się za swoje opowiadania.
Jeżeli chcesz poznać studenckie realizacje, kliknij tutaj: